به گزارش راهبرد معاصر، اکبر شکاری در مورد شیوه تسهیم درآمد تبلیغات محیطی در فوتبال اظهار داشت: به جهت روشنگری برای اهالی فوتبال، رسانهها و همه فوتبالدوستان لازم است توضیحاتی را بیان کنم، درآمد تبلیغات محیطی سازمان لیگ طبق آیین نامه و مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال تسهیم میشود.
وی افزود: 75 درصد این درآمد سهم باشگاههای لیگ برتر و لیگ دسته اول است که 70 درصد متعلق به باشگاههای لیگ برتر است که 35 درصدش به طور مساوی بین همه تیمهای لیگ برتری تقسیم میشود، 21 درصد درآمد بابت رتبه بندی جدول لیگ در پایان فصل است. همچنین 5 درصد سهم باشگاههای لیگ یک به طور مساوی است.
خزانه دار سازمان لیگ در مورد اینکه تیمهای قهرمان لیگ برتر و جام حذفی درآمد بیشتری خواهند داشت گفت: 14 درصد درآمد تبلیغات محیطی به عنوان پاداش برای تیمهای اول تا سوم لیگ برتر و قهرمان جام حذفی در نظر گرفته میشود. لازم به ذکر است که در طول فصل طبق روال قبلی از مدیران مالی باشگاهها دعوت به عمل میآید و حضوری گردش حسابهای فی مابین به صورت شفاف، نحوه پرداخت از سهم تبلیغات محیطی و رقم مربوطه به آنها اعلام میشود.
شکاری افزود: 25 درصد باقیمانده تبلیغات محیطی سهم فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، هیئتهای فوتبال دارای لیگ برتر و هیئتهای فوتبال استانهای غیربرخوردار است./لیگ فوتبال ایران